Yayınlar

Neden uzun vadeli düşünmeye mecburuz?

Resim
  Neden uzun vadeli düşünmeye mecburuz? Bi kere çok rahat.. Kafayı çok fazla yormuyorsun.. Bir diğer nedeni ise başka çaremiz yok.. Babamız annemiz ileriye dönük düşünüp bazı yatırımlar veya bazı tasarruflar yapmamış (yada yapamamış) olabilir. Bu nedenle bizde tenik borçlanma denilen bazı olaylar olabilir. Olabilir deyip olayı yumuşatmaayım, direkt söyleyeyim; %100 teknik borçla dünyaya geliriz ve öyle yaşarız. Kültür her ne kadar çok önemliyse de paranız varsa açığınızı çabucak kapatabiliyorsunuz. Bu nedenle para çok önemlidir. Para için çalışmak ve kazançlarımızdan birazını tasarruf amacıyla kenara ayırmak önemlidir. Bu hem bizim hemde varsa çocuklarımız için önemlidir.  Uzun vadeyi ben her zaman tasarruf etmekle eşdeğer buluyorum. Geçenlerde bir abimizin videolarına denk geldim. Oda uzun vadeli (10-15yıl) düşünün ve uzun vadeli yatırım yapın derdi. Buyrun linki; https://www.youtube.com/channel/UCHExW8VqaE0a3W0kwSe_BXg   Bu beyfendi para biriktirme önerileri veriyor üstüne birde uzun

Borsayı anlamak için borsaya girin

Resim
  Dışarıdan bakınca borsa size çok karışık gelebilir. Destek ne direnç ne? Grafik ne? Çizgi ne? Hacim ne? Neden fiyatlar yukarı aşağıya gidiyor?  gibisinden bir çok kafa karıştırıcı şeyle karşılaşırsınız. Ama borsaya girer üç beş alır satarsanız o an almaya başlıyorsunuz. mesela fiyat çıkıyor çıkıyor hooppp aşağıya düşüyor. düşüyor düşüyor hoopp tekrar yükseliyor.. Neden bunlar böyle oluyor? bunun bir çok sebebi var ama benim size önerebileceğim borsayı anlamak istiyorsanız borsaya girin ve hayatı tam içinden yaşayın. anın içinde bulunun. olayı hissedin. sonrası kolay. kah borsayla ilgili kitap alır okursun kah videolar bakarsın.. kah zarar edersin kah kar edersin.. takılma derim.. çünkü borsadaysan borsanın işleyiş mekanizmasını anlamaya başlıyorsun demektir.  kahvede okey oynamayı öğrenmek için bile direk seni oyuna sokarlar ki kaybedince çayları kolaları sen öde ve canın yansın.. canın yansın ki öğrenesin. öğrenemezsen zaten çok anın yanacak çok para kaybedeceksin.. ancak böyle öğre

Nasıl gidiyor?

Resim
Merhaba sevgili okurlar nasılsınız? Umarım iyisinizdir. Bu yazımda sizlere gidişat hakkında genel bir değerlendirme yapacağım. Şuan tarih 23 temmuz 2020. ben 5 gün covid19dan dolayı hastanede yatmıştım. 5.günün sonunda 14 gün evde dinleneceğim. 3 ağustos 2020 de iznim bitiyor sonra iş başı yapacağım. şuan itibariyle eldeki veriler şu şekilde; - bist100 118 binlerde - dolar / tl 6,85tl - Gram altın 407tl.. devam edelim. Öncelikle bu yazımı şuana kadar okumuş arkadaşlara yazı ana fikri konusunda ipucu vereyim; bu yazıda birden çok ana fikir var. küçük küçük olayların zaman içinde gelişimi ve değişimi anlatılıyor. Bloğumdaki diğer yazıların bir devamı niteliğinde bu yazım. Yani çok ulvi bir amaç aramayın yazıda. Biraz karışık gidicez. öncelikle borsa nasıl gidiyor? endex 88binlerden alım yapmaya başlamıştım. gelirimin %10unu kenara ayırıyorum. bunun %7,5ğuyla borsada çeşitli hisseleri alıyorum. %25ğuylada nakitte duruyorum. borsada fırsatlar çıkarsa değerlendireyim diye.. borsa virüs pand

Yatırım stratejim - 2 (sinemalarda :D)

Resim
Merhaba değerli dostlarım. Nasılsınız iyi misiniz? :) Şimdi size genel kültür babında lüzumsuz bir bilgi paylaşacağım. Neden lüzumsuz bilgi dedim? Çünkü yatırım işleri insanların yaşına, hayallerine, beklentilerine, o işteki hırsına, yatırım  süresine, zaman aralığına falan filan gibi bir çok açıdan farklılık gösterir. Yani sevgili dostlarım yatırım işinde tek bir doğru yoktur. Genel kültür bunun neresinde peki? Şöyle ki, ben size kendi bakış açımı anlatacağım. olaylara nasıl değişik açılardan baktığımı göstereceğim. bunu niye böyle yaptığımı da anlatacağım. sonucunu da anlatacağım. eğer sen sevgili okurum, bu yöntemi alıp yatırım yaparken değerlendirebilirsin. aklının bi köşesinde bir yöntem, bir bakış açısı olarak tutabilirsin. ben belki beş şey söylerim biri senin işine yarar. belki burada duyacağın bir şey yanlış düşüncenin önüne geçer veya doğru düşüncen varsa doğru düşündüğünü buradan da teyit edebilirsin. Hadi başlayalım Her ay gelirimin %10unu kenara ayırıyorum. b

Payton payton payton :D yar bana bi payton :D

yazılıma merak salmışsanız ve benim gibi yeni başlıyorsanız payton (python) muhakkak karşınıza çıkar. youtubede biraz araştırınca da eğitim videolarını bulabilirsiniz. hiçkimse python'a kötü demez, iyi de demez. bu gibi nedenlerden dolayı eh işte bizde başlayalım bakalım ucundan. öğenince nasıl olsa her dilde rahatça çalışabiliriz. Yazılım işinde insanlar korkutan devasa bir gerçeklik var oda şu; abi ingilizce öğrenmemiz lazım :D :D :D yani bugün yazılım başlıyoum diyenler bir noktadan sonra ingilizce de öğrenmesini gerektirdiği için nalet okuyup bırakabiliyorlar. ben çok başladım çok bıraktım sırf bu ingilizceden dolayı.. Önce sizlere kendimi tanıtayım ben manisada yaşayan, 37 yaşıda bekar olan, 2019un son aylarına kadar fotoğrafçılık yapan sonra dükkanı kapatıp fabrika işçisi olan biriyim. vakit buldukça stok fotoğraflar çekiyorum. borsaya ilgi duyuyorum. yazılıma meraklı biriyim. dükkanı kapattıktan sonra bir ara frontend yazılımcı olma yoluna girmiştim, nasip olmamışt

Araba işi tam bi baş belası

Merhaba. Bu yazımda araba işinin bizim tasarruf etme yolunda nasıl önümüzü kestiğini anlatacağım. Bazı tanımlamaları öncelikle şuraya bir yazalım. - finansal özgürlük: ağırlaşan yaşam koşullarında ileride alacağımız emekli maaşımızın yetmeyeceği ve ek gelire ihtiyaç duyacağımız bir gerçektir. - görece ucuz araba da işimizi görebilir pahalı olan da : 15 bin liraraya da araba var 150bine de.. - araba seçerken ne istediğimizi biliyor muyuz? : küçük bir araba mı, sedan bir araba mı yoksa station vagon araba mı almalı? otomatik şanzuman mı almalı? konfor odaklı mı yoksa güvenlik odaklı mı? piyasa arabası mı istiyoruz yoksa zor satılan mı? uzun yolda mı kullanılacak kısa mesafelerde mi kullanılacak? - bitmeyen yeni model sevdası: her yıl yeni model arabaların çıktığı ve fiyatların arttığı gerçektir. tanımlamalarımızı yaptık. artık başlayabiliriz. /////////////////////////////// Araba alırken yukarıdaki bazı kriterleri önceden belirlemediğimiz için ve gerekli araştırmayı önced

Küçük yatırımcılar için basit bir ipucu: borcu sıfırlamaya uğraşma

Bir çoğumuz ya ev almışızdır ya araba.. yada vergi/sgk borçlarımız vs. vardır. Tarlası bağı bahçesi olanımızda vardır. Ya arkadaş para kısıtlı, biz bu kısıtlı para ile nasıl bir denge yapmalıyız ki hem borçlar ödensin, hem istekler yerine getirilsin hemde yatırım yapılabilinsin. Sizin şuan ki konumunuzu bilemem, bildiğim bişey varsa her zaman gelirinizin %10'unu kenara ayırın kardeşim. Bu bir. İki, isteklerle ihtiyaçları ayırın. Gerçekten ihtiyacınız varsa ve alabileceğiniz en uygun fyata alın her ne alıyorsanız. Borçlarınızı yapılandırabiliyorsanız (faizsiz olarak) yapılandırın. Taksitleri bölün bir kaç yıla. Şimdi biz ne anladık? şunu anlıyacaksın güzel kardeşim; 1- ömür biter borç bitmez 2- ömür biter istekler bitmez 3- her zaman acil bir şeyler çıkar bu yüzden bunları tıpkı bir otoyol gibi şeritlere ayıracaksın . bir şerit yatırım şeridi olacak. oraya hiç dokunmayacaksın. gelirinin %10'unu her daim oraya aktaracaksın. diğer bir şerit ise ihtiyaçlar