Yayınlar

Yatırım stratejim - 2 (sinemalarda :D)

Resim
Merhaba değerli dostlarım. Nasılsınız iyi misiniz? :)

Şimdi size genel kültür babında lüzumsuz bir bilgi paylaşacağım.

Neden lüzumsuz bilgi dedim? Çünkü yatırım işleri insanların yaşına, hayallerine, beklentilerine, o işteki hırsına, yatırım  süresine, zaman aralığına falan filan gibi bir çok açıdan farklılık gösterir. Yani sevgili dostlarım yatırım işinde tek bir doğru yoktur.

Genel kültür bunun neresinde peki? Şöyle ki, ben size kendi bakış açımı anlatacağım. olaylara nasıl değişik açılardan baktığımı göstereceğim. bunu niye böyle yaptığımı da anlatacağım. sonucunu da anlatacağım. eğer sen sevgili okurum, bu yöntemi alıp yatırım yaparken değerlendirebilirsin. aklının bi köşesinde bir yöntem, bir bakış açısı olarak tutabilirsin. ben belki beş şey söylerim biri senin işine yarar. belki burada duyacağın bir şey yanlış düşüncenin önüne geçer veya doğru düşüncen varsa doğru düşündüğünü buradan da teyit edebilirsin.

Hadi başlayalım Her ay gelirimin %10unu kenara ayırıyorum. bunun içinden de …

Payton payton payton :D yar bana bi payton :D

yazılıma merak salmışsanız ve benim gibi yeni başlıyorsanız payton (python) muhakkak karşınıza çıkar. youtubede biraz araştırınca da eğitim videolarını bulabilirsiniz. hiçkimse python'a kötü demez, iyi de demez. bu gibi nedenlerden dolayı eh işte bizde başlayalım bakalım ucundan. öğenince nasıl olsa her dilde rahatça çalışabiliriz.

Yazılım işinde insanlar korkutan devasa bir gerçeklik var oda şu;
abi ingilizce öğrenmemiz lazım :D :D :D

yani bugün yazılım başlıyoum diyenler bir noktadan sonra ingilizce de öğrenmesini gerektirdiği için nalet okuyup bırakabiliyorlar. ben çok başladım çok bıraktım sırf bu ingilizceden dolayı..

Önce sizlere kendimi tanıtayım
ben manisada yaşayan, 37 yaşıda bekar olan, 2019un son aylarına kadar fotoğrafçılık yapan sonra dükkanı kapatıp fabrika işçisi olan biriyim. vakit buldukça stok fotoğraflar çekiyorum. borsaya ilgi duyuyorum. yazılıma meraklı biriyim.

dükkanı kapattıktan sonra bir ara frontend yazılımcı olma yoluna girmiştim, nasip olmamıştı. biraz a…

Araba işi tam bi baş belası

Merhaba. Bu yazımda araba işinin bizim tasarruf etme yolunda nasıl önümüzü kestiğini anlatacağım.

Bazı tanımlamaları öncelikle şuraya bir yazalım.

- finansal özgürlük: ağırlaşan yaşam koşullarında ileride alacağımız emekli maaşımızın yetmeyeceği ve ek gelire ihtiyaç duyacağımız bir gerçektir.
- görece ucuz araba da işimizi görebilir pahalı olan da: 15 bin liraraya da araba var 150bine de..
- araba seçerken ne istediğimizi biliyor muyuz? : küçük bir araba mı, sedan bir araba mı yoksa station vagon araba mı almalı? otomatik şanzuman mı almalı? konfor odaklı mı yoksa güvenlik odaklı mı? piyasa arabası mı istiyoruz yoksa zor satılan mı? uzun yolda mı kullanılacak kısa mesafelerde mi kullanılacak?
- bitmeyen yeni model sevdası: her yıl yeni model arabaların çıktığı ve fiyatların arttığı gerçektir.

tanımlamalarımızı yaptık. artık başlayabiliriz.

///////////////////////////////

Araba alırken yukarıdaki bazı kriterleri önceden belirlemediğimiz için ve gerekli araştırmayı önceden yapmadığımız i…

Küçük yatırımcılar için basit bir ipucu: borcu sıfırlamaya uğraşma

Bir çoğumuz ya ev almışızdır ya araba.. yada vergi/sgk borçlarımız vs. vardır. Tarlası bağı bahçesi olanımızda vardır.

Ya arkadaş para kısıtlı, biz bu kısıtlı para ile nasıl bir denge yapmalıyız ki hem borçlar ödensin, hem istekler yerine getirilsin hemde yatırım yapılabilinsin.

Sizin şuan ki konumunuzu bilemem, bildiğim bişey varsa her zaman gelirinizin %10'unu kenara ayırın kardeşim.

Bu bir.

İki, isteklerle ihtiyaçları ayırın. Gerçekten ihtiyacınız varsa ve alabileceğiniz en uygun fyata alın her ne alıyorsanız.

Borçlarınızı yapılandırabiliyorsanız (faizsiz olarak) yapılandırın. Taksitleri bölün bir kaç yıla.

Şimdi biz ne anladık?

şunu anlıyacaksın güzel kardeşim;
1- ömür biter borç bitmez
2- ömür biter istekler bitmez
3- her zaman acil bir şeyler çıkar

bu yüzden bunları tıpkı bir otoyol gibi şeritlere ayıracaksın.

bir şerit yatırım şeridi olacak. oraya hiç dokunmayacaksın. gelirinin %10'unu her daim oraya aktaracaksın.

diğer bir şerit ise ihtiyaçlar şeridi. yani ev taksidi…

Yatırım stratejim

Resim
Strateji oyun planı demektir.

neyi? ne zaman? nasıl yapacaksın? neleri hedefliyorsun?

gibi şeyleri önceden belirlemek çok önemlidir. öteki türlü hangi limana gideceği belli olmayan gemi gibi olursunuz. ve size hiçbir rüzgar yardım edemez.

bu yazımda size yatırım stratejimi anlatacağım.

Büyük Plan, Esas Ana Plan  Sermayeyi artırmak.

Bu yaşıma geldim (yaşım 37) şunu farkettim. elindeki para ne kadar çoksa o kadar kazancın olmuş olur. ister borsada, ister altın al, ister faize koy, ister emlak işine gir. paran kazar kazanırsın. bu nedenle bende sabırla elimdeki sermayemi nasıl artırabilirim diye düşündüm. bazı oyun planları (strateji) geliştirdim. buyrun hep birlikte bakalım.
Oyun Planı 1  50.000 yada 100.000 tlye kadar bu plan devrede olacak.

Her ay düzenli olarak;

- gelirimin %10'unu kenara ayırmak.

- bu paranın %25'ini nakitte tutmak.

- kalan %75 iyle borsada bist100 'de yer alan, farklı sektörlerden temettü dağıtan şirketlerin hisselerinden eşit miktarda alım yapmak.

Not: …

Ekonomimiz neden kırılgan

Konumuz ekonomi. Para değil.

Ekonomik durumunuz sizin gerçek hayatta nasıl bir karakterde insan olduğunuzun, sizi nasıl bir kaderin beklediğinin en temel öğesidir.

Mesela ben yakışıklıyım, ama cebimde param yok. güzel bir kızla çıkmaya başladım. onu yemeğe bile götüremiyorum. sizce bu ilişki nereye kadar gider? mutlu bir hayat yaşama şansımız nedir?

çok az.

diğe taraftan evim, araba, maaşım, yatırımlarım var diyelim. gitar çalabiliyorum, arabamla tatile gidebiliyorum, rahat bir ortamda yaşıyorum. öküz bir insan değilsem normal şartlarda hem çevrem hemde güzel bi hayatım olmuş olur.


bu gibi en en en temel konuların özünde bile ekonomi yatar. çünkü bir çok insan köyden kente göç etti. kentte domates yetiştiremiyorsunuz. herşey ayağınıza geliyor. fakat tüm bunların bir bedeli var. oda para.

su, elektrik, doğalgaz, beslenme, spor, ulaşım, gezme, sosyallik, apartman aidatı, site aidatı vs. hepsi parayla.

bi miktar parası olan orta gelirli bir aile tembel tembel yaşamını sürüdürebiliyor. yo…

Photoshop Channel Mixer ile Kaliteli Saturation Artırma Tekniği

Resim