Kayıtlar

Dükkanı kapattıktan sonra

Resim
Dükkanı aralık 2019da kapatmıştım. Biraz sağa sola bakındım. Sabit gelirli bir iş konusunu çözmem gerekliydi hala. Birde tam cesaret edip giremediğim ama uzakta kalamadığım 3 konu var.
1-Front end developer
2-Borsa
3-Stok fotoğraf

Bu yazı biraz uzun olabilir kusura bakmayın şimdiden..

Dükkanı kapatmıştım çünkü gelir dengesizliği, işe cebinden para koyma (yatırım), dış etkenlerden etkilenme ve lüx bir iş olması gibi konulardan dolayı..

Peki yeni girdiğim alanların ne özelliği vardı? yani mantık neydi? Şuydu;

- yaptığım iş lüx tüketim olmasın
- sabit getirisi olsun
- uzun vadede katma değerli yani getisi çok olsun
- sevebileceğim işler olsun

Şunu araya not düşeceğim;
türkiye piyasası dünyaya oranla baktığımızda gerçekten çok küçük.




Sabit getisi olan bir işin olması demek günde en az 8-10 saatimin gitmesi demek. Farkındayım. Sağlık olsun.

Front end çalışmalar, borsa ve stok fotoğraf ile ilgilenmem için zaman azalıyor. Çünkü gün 24 saat. Dinlenmm ve soayal hayatımı yaşamalıyım.

Eğer bu şe…

Dünya tersine mi dönüyor?

Eskiden gidilecek güzel yerler arardık. internet sayesinde öğrendik te. Fakat sonra ne oldu biliyor musunuz? herkes internette bahsedilen yerlere akın etmeye başladılar. o güzel yerlerin tadı kaçtı.fazla ticarileşti.

tamam madem burası güzel değil o halde yeni yerler bulalım dediler.. buldukta.. fakat biz internetten sosyal mecralardan buraları hakkında paylaşımlar yaptıkça buralar da bilinir oldu ve onlarında tadı kaçtı.

şimdi yeni akım güzel bulduğunuz yerleri paylaşmayın sadece yakın çevrenize söyleyin oldu..

nerden nereye :)

elbette bu kulağa saçma geliyor.. farkındayım. fakat şimdilik evrilme bu yönde..

Evde spor yapabileceğinizi biliyor muydunuz?

Resim
Konuya girmeden önce şunu bi yıkmak lazım;

spor spor salonunda yapılır. :D

Bi yol geçelim bunu.

Şaka şaka. Tabiiki amaca göre spor yapılmalı. Evi kokutmanın ve onca aleti edevatı alıp rastgele spor yapmanın bi mantığı yok elbette.

Ben sadece sizlere nacizane bir iki öneri sunacağım. Aklı yatan veya imkanı olan yapsın.

Spor nasıl yapılır? İster salonda yap, ister parkta koş/yürü, ister hafta sonu doğa yürüyüşlerine çık, ister evde sadece basit egzersizler yap. Olayın özü: spor yapmak aslında.

Buraya nerden geldik? Özellikle kışın hava soğuk olunca evde kapana kısılmış gibi hissediyordum kendimi. Dışarıya çıksamda keyif almıyordum. Dedim ya hava çok soğuk.

Pııııııııırrr yani :D :D

Yatıyoruz kalkıyoruz, işe gidiyoruz, yemek yiyoruz, oturup bişeyler izliyoruz veya yapıyoruz. Neticede hep kapalı ortamdasın.

Bende evde bazı basit egzersiz hareketleri yapmaya başladım.

Derken aklıma geldi. Ben evde başka neler yapabilirim dedim kendi kendime. Ve araştırmaya başladım. Şu sonuçlara ulaştım..

-…

Bollinger Bantları - kitap

Resim
Borsa'da Teknik Analizin Efsane İsmi ve Bollinger Bantları'nın Yaratıcısından İlk Kapsamlı Bollinger Bantları Kullanım Kılavuzu

Son yirmi yıldır trader olarak çalışmış binlerce kişi, beklenen fiyat hareketlerini değerlendirmekte en geçerli ve güvenilir aracın Bollinger Bantları olduğunu düşünüyor. Uzun süredir beklenen Bollinger Bantları'nda John Bollinger bu olağanüstü tekniğin fiyat ve gösterge hareketlerini etkin bir biçimde kıyaslamakta nasıl kullanıldığını bizzat anlatıyor.

Traderler yüzlerce değerli yaklaşımı öğrenmek için tekniğe odaklı bu kitaptan yararlanabilirler:
Traderler yaygın rastlanan alım-satım formasyonlarına karşı değil, bu formasyonlarla birlikte çalışmak için Bollinger Bantları'nı nasıl kullanabilirler?

Bollinger Bantları'ndan türetilen başlıca göstergelerin analizi -% b ve Bant Genişliği

Kısa, orta ve uzun vadeli alım-satım programlarında Bollinger Bantları'nın stratejik kullanımı Bollinger Bantları'na dayalı üç alım-sat…

Borsaya neden merak duymaya başladım?

Resim
Ben 83 doğumluyum. Bu yazımı da 37 yaşımda yazıyorum. Küçüklü büyüklü bir çok işe girip çıktım. Dükkan açtım kapattım. Sektör değiştirdim. Vesaire vesaire..

Bin türlü şey gördüm ve görmeye de devam ediyorum.

Şu anda bir excel tablom var. Gelirler ve giderleri burada tutuyorum.

Sakın yanlış anlaşılmasın pinti birisi değilimdir.

Gelirin oluştuğu her yerde gider kalemi de mutlaka oluşuyor. Örneğin araba sahibi oldunuz diyelim. O arabanın alımı, kredi borçları, bakımları, sigortası, kaskosu, vergisi, vizesi, egzos muayenesi ve cezalar vs. bi ton gideri vardır. En basitinden bunu anlayın.

Yani yaşıyorsanız size para lazım, hayattaki ihtiyaçlarınızı gidermek içinde para harcamanız lazım. Hele birde büyük şehirde çalışıyorsanız çok harama yapmanız kaçınılmazdır.

Gelirler, giderler..

Eğer tasarruf yapmazsanız paranız geldiği gibi gider.

Bu nedenle bende gelirimin bir kısmını tasarruf etme yoluna başvurdum. Başvurmaz olaydım. Meğer benim ne çok teknik borcum varmış. Önce bu borçlarımı ödemeye …

WinDirStat - Bilgisayarımda hangi dosya ne kadar yer kaplıyor grafik ile gör

Resim
Bilgisayarınızda hangi dosya ne kadar yer kaplıyor? Bunu öğrenin..

https://windirstat.net/


İşin içinde olanla olmayanın anlatım tarzı

Resim
Benim mesleğim daha geçen aya kadar fotoğrafçılıktı. Ağırlıklı olarak düğün fotoğraf çekimi ve vesikalık fotoğraf çekimi yapıyordum. Kullandığım ekipmanlar dslr, stüdyo ışıkları ve objektifler. Üstüne birde photoshop bilgisi..

Bizler müşteriye belli alanlarda hızlı hizmet vermekteydik. Bu nedenle bir işin doğru yoldan en hızlı şekilde nasıl yapılacağını öğrenmiştik.

Bazen kendimi geliştirmek adına youtube de photoshop videolarına bakıyorum. Benim gözümden tam bi fiyasko.. Belki bu işlere yeni girenler için mucizevi bir bilgi kaynağıdır benim beğenmediklerim.. Farkındayım. Fakat esas anlatmak istediğim şey şudur; benim gibi işi içinde olanlar konuyu daha farklı ve basit vede hızlı çözebiliyorlar. Ve bunu da anlatırken gayet basitçe anlatabiliyorlar.

Yaklaşık beş buçuk yıl (temmuz 2014, aralık 2019)  dükanım açık kaldı. Bu süre zarfında deneyimsiz bir çok eleman aldım işe. Yetiştirebildiğimi yetiştirdim. Hiç bilmeyen azimli birisine tam 2 haftada vesiaklık fotoğrafı çekmeyi ve arkaplanı…